skip to Main Content
Lämmel

Lämmel

read more
Forest

Forest

read more
Sky

Sky

read more
Norske Helsehus

Norske Helsehus

Grafisk profil før Norske Helsehus. Tanken är att den ska symbolisera omtanke, omsorg og dynamik. Taket, den blå formen ska ge skydd och omsorg och skapa värme och trygghet, den…

read more
Internationell Författarscen Göteborg

Internationell Författarscen Göteborg

Grafisk profil för lansering av Internationell författarscen i Göteborg.

read more
Gardermoen Business Park

Gardermoen Business Park

Kommunikationsstrategi, namnprocess, grafisk profil, marknadsföringsstrategi med tillhörande annonser. Gardermoen Business Park är en intresseförening bestående av bland annat Coop, Ferd Eiendom, Bergmoen, Ragnsells med flera. Gardermoen Business Park skall bli…

read more
Movementality

Movementality

Ett arbete för Göteborg & Co evenemangsavdelning. För att få större event till Göteborg så tas det fram en del specialiserat marknadsföringsmaterial. Denna boxen med information gjordes i samband med…

read more
Rododendron

Rododendron

read more
Piltofish Miveo

Piltofish Miveo

På Senti AB i Göteborg fick vi möjlighet att vara med och bygga Miveo. Här har jag tagit fram namn, logo och användargränssnitt. Miveo är en produkt som sitter i bilen och kan leverera all sorts information till ett system. Här kan till exempel företag föra körjournal automatiskt. För car sharing pooler så gjorde vi ett bokningsystem där bilen bokas online på webben och bilen kan sedan låsas upp via sms när personen står vid bilen.
read more
Grafisk Profil Friidrotts EM 2013

Grafisk profil friidrotts EM 2013

Förslag till grafisk profil till Friidrotts EM i Göteborg 2013 för Göteborg & Co. Här har jag tagit fram en version av logo som skulle vara en kombination av Göteborg…

read more
Göteborg & Co Annonser

Göteborg & Co Annonser

Göteborg & Co är Göteborgs stads egna event och marknadsföringsbyrå. Under min tid som grafisk designer här gjorde jag ett antal annonser. Här ser du ett urval av dessa.

read more
UEFA U21-EM Göteborg

UEFA U21-EM Göteborg

Marknadsföring och dekorering av Göteborg under UEFA-U21 EM. Art direction och design av hela kampanjen. Ullevi var vi tvungna att klä in så att konkurrerande logotyper inte skulle synas. Matcherna…

read more

Om innovation

Att anpassa sin verksamhet till den digitala världen är inte alltid så enkelt. Förståelse för hur kommunikationen fungerar är relativt liten och den blir inte mindre komplicerade framöver när marknadskanaler snabbt förändras. Tror det är viktigt att företag som funnits ett tag börjar fundera på hur man kan anpassa sina produkter och tjänster till den nya världen. Vägen dit bör gå genom att se på hur man arbetar med innovation i företaget. Men först bör man ha en gemensam syn på vad innovation är och hur man använder uttrycket.

Den här filmen beskriver bra vad innovation är tycker jag. Man kan också läsa om det här http://www.fastcompany.com/3020950/leadership-now/what-is-in…
Sedan tycker jag att Ogilvys bloggpost om ordet Innovation och hur vi använder det är viktigt. Det är lätt att slänga sig med ord utan att de man kommunicerar med har samma uppfattning om vad det faktiskt betyder.
http://social.ogilvy.com/innovation-is-a-dangerous-word/

Många företag arbetar med detta aktivt men jag ser också många som helt missar att innovation inte är något man blir färdig med. Det är något som det borde arbetas med kontinuerligt och vara en del av den dagliga företagskulturen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top
Search